zondag 27 juli 2014

Mijn beugel ervaring #1



Heey meiden. Zoals jullie misschien op een foto wel hebben kunnen zien. ( en anders zie je het wel op de foto hierboven ;) ) Heb ik op mijn bovenste rij tanden een blokjes beugel. Ik heb deze beugel nu ongeveer 2,5 maand en het leek me wel leuk om hier een artikel over te schrijven met mijn ervaring met een blokjes beugel tot nu toe.

Ik kreeg mijn beugel op 12 mei. Ik moest echt lang wachten voordat ik aan de beurt was en dat was mijn reden om nog snel een paar selfies/foto's van mijn tanden te maken zonder beugel, een before shot dus. Ik zit al ruim 2 jaar bij de ortho en eindelijk mocht ik een blokjes beugel. Ik was dus best wel blij dat ik een blokjes mocht.

Toen ik aan de beurt was ging alles best snel. De blokjes zaten er al vrij snel op. Het erop zetten van de blokjes deed totaal geen pijn en ik lag wel chil in die stoel. Maar toen ze het stangetje erin gingen doen en uiteindelijk alles gingen aandraaien..dat deed pijn. Je tanden zijn gewoon zo vreselijk gevoelig en om de elastiekjes om je blokjes te krijgen moeten ze er aan draaien en dat is gewoon vervelend. Elke keer dat je er komt om een nieuw stangetje gebeurt het weer maar dan is het minder pijnlijk.


De eerste week blijven je tanden gevoelig en kan je niet alles eten. Dit is vooral zo in de eerste 4 dagen. Verder heb je er totaal geen last van en het is ook niet vervelend. Als je weer een nieuw stangetje krijgt zijn je tanden daarna niet gevoelig meer en kan direct eten.

Dit is bij mij zo. Dit betekent niet dat dit bij jou ook zo kan zijn.

Ik merk al aardig verschil, dit word door de mensen om me heen ook gezegt. M'n tanden gaan al aardig recht staan en daar doe ik het uiteindelijk voor! Ik hoop dat jullie dit interessant of gewoon leuk vonden om te lezen. Er komen meer beugel artikelen online dus als je daar geintereseerd in bent? Stay tuned! Liefs, Nina ♥
 
 

2 opmerkingen:

  1. Wat een grappig en origineel artikel zeg, ik krijg binnenkort ook een blokjesbeugel, heb er echt totaal geen zin, maar ja dan ga ik gewoon ecen deze artikels lezen!

    BeantwoordenVerwijderen