zondag 27 juli 2014

Wel of niet een beugel?

niall with braces is my fav niall

Sommigen van jullie zullen misschien een tijdje met een brandende vraag zitten: wil ik wel of niet een beugel? Het is best een lastige keus en ik wil je in dit artikel advies geven daarover.
 
Een beugel nemen is niet zomer iets. Je moet naar een Ortho, wat natuurlijk niet gratis is..een beugel is best wel duur dus als jullie het niet breed hebben thuis dan valt een beugel nemen vrij snel af. Verder moet je een aantal vragen aan jezelf stellen:

Waarom neem ik een beugel?
Heb ik dat er voor over?
Kan het eigenlijk wel?
Wil ik het eigenlijk wel?

Want weetje, er zullen vast een paar mensen zijn die alleen een beugel nemen om erbij te horen. Je ziet nou eenmaal heel veel tieners met een beugel. Maar voor de duidelijkheid, een beugel is niet een accessoire , het is iets waarmee je je tanden mooier wilt maken. Dus neem niet een beugel omdat al je vriendinnnen er 1 hebben. Als je hun zou vragen of ze een beugel hadden gehad als hun tanden gewoon mooi stonden dan zeiden ze met 100% overtuiging: NEE.

Een beugel nemen is namelijk niet altijd een pretje. Er gaan vaak vooraf meerdere processen voordat je eindelijk een blokjes beugel krijgt. Ik heb namelijk in totaal al 4 beugels gehad in 2 jaar tijd en pas nu heb ik een blokjes beugel en merk ik ook echt verschil. Je moet dus niet denken dat het zomaar even klaar is. Heb je nou al je tanden al gewisseld en staan ze alleen maar scheef? Ja, dan heb je een kans dat je er binnen 1 jaar vanaf bent. Maar hou er rekening mee dat je er sowieso 1 jaar mee loopt, vaak nog langer.

Uiteindelijk is het je eigenkeus of je een beugel wil of niet. Je moet er later natuurlijk geen spijt van krijgen dat je niet een beugel hebt genomen. Je kan beter nu een beugel hebben dan wanneer je 19 bent. Denk daar dus ook over na.

Ik hoop dat ik je een beetje heb kunnen helpen in het maken van je keuze. Ik heb geen spijt dat ik een beugel heb genomen maar ik wil er gewoon nu ook wel eens vanaf zijn. Het is geen pretje maar je doet het voor jezelf! Liefs Nina ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten