maandag 28 juli 2014

Scheren #meidendingen


Ik had altijd zoiets van: ben ik te jong om m'n benen te scheren? Ik wist het nooit helemaal zeker wanneer ik m'n benen moest gaan scheren en was hier ook best wel onzeker over. Op een gegeven moment kwam dit te sprake in onze vriendinnen groep, begin de 2e klas en toen dacht ik: Ik ben net te jong! Toen ben ik begonnen met scheren..
 
Onzeker:

Je ziet dat het haar op je benen steeds langer word en denk bij jezelf: Moet ik nou scheren of niet? Je weet het gewoon niet. Je hebt je vriendinnen er nog nooit over gehoord dus denk je bij jezelf: Ik zal er nog wel te jong voor zijn. Maar ondertussen groeit het haar wel gewoon door en merk je ook dat je okselhaar begint te krijgen.

Op dat punt moet je niet meer uitgaan dat je te jong bent of je onzeker voelen omdat je het niet van je vriendinnen weet maar uitgaan van jezelf. Iedereen is verschillend en bij anderen zal het misschien later komen dan als bij jou maar hallo? Meid jou tijd is nu.
 
Scheer apparaat/ scheer mesjes:

Je gaat als je moeder aan het werk is stiekem naar haar slaapkamer om in kastjes te neuzen naar iets om je mee te scheren. Natuurlijk kan je het haar ook gewoon vertellen, dat is nog beter zelfs! Dit dee ik zelf niet..ik weet niet waarom. Zelf ben ik meer into de scheerapparten en heb me dus ook nog nooit gescheerd met een scheer mesje. Ik weet dus niet hoe dat is maar ik weet wel dat je met een scheer apparaat geen scheerschuim nodig hebt en het doet naar mijn mening ook geen pijn.

Scheren is iets wat alle vrouwen doen dus je hoeft je er niet voor te schamen! Jou haar is tenminste netjes weg vergeleken bij misschien wel je vriendinnen. Zij zien dan dat je benen er verzorgd uitzien en beseffen zich misschien ook wel dat ze zich moeten scheren. Je kunt dus eigenlijk niet de mist ingaan!
 

Wanneer weet je wanneer je je moet gaan scheren?

Wanneer de haartjes op je benen goed te zien zijn en wanneer je je armen omhoog doet en dat er haar te zien is..ja dan moet je je toch echt gaan scheren.

Ik hoop dat je iets aan dit artikel hebt gehad en dat je je nu misschien wel iets zekerder voelt. Je kunt hieronder altijd een reactie achterlaten. Ook anoniem. Wees dus niet bang om vragen te stellen. Je kunt me natuurlijk altijd mailen! Liefs, Nina ♥

Geen opmerkingen:

Een reactie posten